Schemat informacji prasowej

Schemat informacji prasowej odzwierciedla schemat każdej dobrze skonstruowanej informacji do wybranej grupy odbiorców. Zawsze muszą się w niej zawrzeć treści odpowiadające na pytania:

Kto (komunikuje), o czym i dlaczego

Do kogo

W jaki sposób

Kiedy, za ile, partnerzy

W leadzie informacji prasowej powinny się znaleźć najbardziej istotne rzeczy, to swojego rodzaju streszczenie, tu należy ważyć słowa jak w tweecie. Tylko to, co jest najważniejszego i to, co czytelnik powinien w wersji minimalnej wynieść z naszej informacji, bo być może nie przeczyta więcej! W przypadku newsa prasowego jak sama nazwa wskazuje powinniśmy mieć… newsa. Czyli coś nowego do zakomunikowania naszym odbiorcom. Może to być nowy produkt, nowa usługa, innowacja, zmiana w naszej organizacji, wydarzenie, które organizujemy etc. Ta nowa rzecz, o której informujemy powinna także mieć swoją wagę, to nie mogą być rzeczy  nieistotne z punktu widzenia odbiorcy. Styl informacji prasowej także jest ważny, to nie są teksty emocjonalne, jeśli chcemy zawrzeć emocje to możemy je zamieścić w cytacie. Cytujemy zwykle kluczowe osoby w naszej organizacji – prezesa, dyrektora, szefa projektu lub wybranego specjalistę. Możemy także oddać w fragmencie cytowanym głos partnerowi projektu. Na końcu informacji prasowej zwykle zamieszcza się tzw. stopkę informacyjną na temat firmy (nadawcy komunikatu) i jego partnerów, jeśli takich mamy. Należy zwrócić także uwagę na atrakcyjność przekazu, każda informacja prasowa powinna być wzbogacona o zdjęcia lub grafikę, których mogą użyć media w publikacji. 

Najnowsze wpisy