Innovation Norway to narodowa organizacja ds. promocji handlu i turystyki. W Polsce działa w ramach Biura Handlowego Ambasady Królestwa Norwegii.

Innovation Norway (Innovasjon Norge AS, norweskie innowacje) jest powołaną w 2004 państwową firmą promocji norweskiego handlu, turystyki i wynalazków, zastępując cztery dotychczas istniejące organizacje pozarządowe, m.in. ds. turystyki. Visit Norway działało w Polsce od 2008 do 2014 roku, Pawlik PR była w latach 2009-2014 zatrudniona przez Visit Norway jako wspierająca działania agencja PR, promocji i social mediów. W czasie współpracy udało się zrealizować szereg oryginalnych akcji i wydarzeń i odnieść sukces promocyjny tych działań. Jednak w 2014 roku Nowy rząd norweski ciął fundusze nie patrząc na wyniki działań i aktywnośc fanów oraz mediów i uznał polski rynek za mniej dochodowy niż inne rynku europejskie i zamknął placówkę w Polsce. Co prawda liczba wyjeżdżających turystów z Polski była wzrostowa (105 tysięcy noclegów w 2004, a w 2013 roku 242 tysięcy), a Polacy znaleźli się wśród dziesięciu narodów najchętniej odwiedzających Norwegię, jednak według norweskich obliczeń zostawiali zbyt mało pieniędzy w tym kraju, przeważnie jadąc tam własnymi samochodami i nocując na kempingach, a nie w hotelach.

Zakres obsługi:

Media tradycyjne i społecznościowe: prasa, radio, Internet, Facebook, youtube, vimeo
• Media relations – inicjowanie artykułów w mediach, przygotowanie komunikatów, ich wysyłka, kontakty z mediami
• Prowadzenie przez 4 lata profilu Visit Norway na Facebooku, gdy zaczynaliśmy było 300 fanów, na zakończenie współpracy 30 000. W tym czasie prowadziliśmy interesująca komunikację na profilu, zorganizowaliśmy np. konkurs pt. yarn bombing na Spitsbergenie, konkursy z partnerami (Norwegia na wakacje).
• Festiwal norweski – obsługa PR
• Pomoc w organizacji press tourów

Yarn bombing na Spitsbergenie
Na leżącym poza kołem podbiegunowym Spitsbergenie znajduje się Polska Stacja Polarna Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk. Jest to zarazem najdalej na północ wysunięte polskie miejsce na ziemi. Zrealizowaliśmy akcję związaną ze street artem o nazwie yarn bombing: ochotnicy z Polski wspólnie wydziergali polską flagę – każdy kto chciał otrzymał od nas włóczkę, przygotowywał swój odcinek, nastepnie flaga została zeszyta i dostarczona przez grupę wyprawową Torell Expedition 2012 na Spitsbergen. Tutaj film z montażu flagi na Arktyce
http://www.youtube.com/watch?v=argJj8JWyQs

Produkcja filmu dokumentalnego „Łowcy przygód”
Łowcy przygód”, reż. Mikołaj Molenda, Kuba Pietrzak, Polska 2012, 27’
Film dokumentalny o tematyce turystycznej. Śledzi wyprawę pary blogerów, którzy wygrali konkurs Visit Norway „Łowca przygód” i mogli dzięki temu zrealizować swoją wyprawę marzeń. W czasie jej trwania odwiedzili Norwegię Fiordów, Góry Jotunheimen, największy lodowiec kontynentalnej Europy Jostedalsbreen oraz piękne północne wyspy Vesterålen i Lofoty. Rowery, trekking górski, rafting, nurkowanie, whale safari – intensywne przeżycia wśród monumentalnej przyrody.
Trailer http://vimeo.com/visitnorway/adventurehunter

Organizacja pokazów kinowych, spotkania z podróżnikami

Robert Makłowicz gotuje w Norwegii – współpraca z TVP